Het Ouderplatform Gooi en Omstreken nodigt hierbij ouders, leerlingen en professionals van harte uit voor de thema-avond op Dinsdagavond 11 oktober van 20.00-22.00 uur in ’t Visnet, De Ruyterstraat 7, 1271 SR Huizen. De zaal is open vanaf 19.30 uur en er is na afloop gelegenheid tot napraten.
De avond is bedoeld voor ouders, VO-leerlingen en mensen werkzaam in het onderwijs en de zorg. De toegang is gratis. Iedereen is van harte welkom!
Stichting Ouderplatform Gooi & Omstreken (OGO) is een vrijwilligersorganisatie die de belangen van ouders van leerplichtige kinderen op het gebied van onderwijs en zorg behartigt. Ouders kunnen bij het Ouderplatform terecht voor informatie en advies over het onderwijs- en zorgaanbod in de regio.
De Thema-avond bestaat uit twee delen. Het eerste deel wordt ingeleid door Johan Vroegindeweij, directeur van Unita, het samenwerkingsverband van de basisscholen in de regio Gooi en Vechtstreek, die vertelt over hoe de zorg bij het leesonderwijs is geregeld. Daarna vertelt een VWO leerling met ernstige dyslexie over zijn ervaringen op school.
De andere sprekers zijn orthopedagoge en dyslexie deskundige Geertje van Mill, over leren lezen en spellen, en Mieke Koopmans (o.a. Oudervereniging Balans)over de ervaringen van ouders van kinderen met leesproblemen.
In het tweede deel van de avond gaan wij met elkaar in gesprek over de zorg voor en het onderwijs aan onze kinderen aan de hand van een aantal praktische vragen: Wat verwachten ouders, school en zorg van elkaar, kunnen ouders met hun zorgen en vragen goed terecht bij school of gemeenten. En hoe kunnen wij van de zorg voor en het onderwijs aan onze kinderen samen een succes maken?
De avond wordt om circa 22.00 uur afgesloten, daarna is er gelegenheid tot napraten.
De ervaringen en reacties uit het tweede deel worden door het Ouderplatform verzameld en gedeeld met de adviesraden sociaal domein van de gemeentes in onze regio en met de gemeentebesturen.
Opgeven: info@ouderplatformgooi.nl
Meer informatie: www.ouderplatformgooi.nl
Speak Your Mind